Bridge Calculator to pakiet darmowych (freeware/donationware) programów wykonujących różne obliczenia związane z grą w brydża.
- Aktualna wersja (19.08.0 z 4 VIII 2019) zawiera oprogramowanie umożliwiające:
- rozwiązanie problemu rozgrywki w otwarte karty
- szybko rozwiązuje problem gry w otwarte karty (ang. double dummy problem), wyznacza liczbę lew po zagraniu każdą z posiadanych przez wistującego/dokładającego kart przy założeniu bezbłędnej gry wszystkich uczestników w dalszej części rozgrywki, umożliwia prześledzenie dalszych scenariuszy
- posiada graficzny interfejs użytkownika
- posiada także prosty, konsolowy interfejs użytkownika
- umożliwia importowanie rozkładów z plików (także bezpośrednio z Internetu) oraz automatyczne ściąganie rozkładów ze stron WWW turniejów (używając dedykowanych skryptów) w formatach:
- PBN (Portable Bridge Notation)
- .lin (używanych przez Bridge Base Online)
- używanym przez program KoPS. W szczególności umożliwia wyciąganie rozkładów z pliku frekanse(.txt) oraz plików HTML generowanych z KoPSa
- umożliwia eksportowanie rozkładów do plików PBN (Portable Bridge Notation)
- analizę rozgrywki przy zakrytych kartach przeciwników
- wyznacza statystycznie najlepsze zagrania
- algorytm Monte Carlo i inne, autorskie rozwiązania
- posiada graficzny interfejs użytkownika
- generowanie rozdań zgodnych z zadanymi kryteriami
- skryptowalne w języku Lua
- używa wielu wątków, by szybko generować rozdania na wielordzeniowych procesorach
- posiada tekstowy, przyjazny dla skryptów powłoki, interfejs użytkownika
- szczegóły w dokumentacji
- wykorzystanie silnika rozwiązującego problem rozgrywki w otwarte karty we własnej aplikacji
- biblioteka (z API) w C
- brak zależności od innych bibliotek
- stabilne API i ABI
- dostępne dla Windows, Linux i MAC OS
- szczegóły w dokumentacji
Programy dostępne są w językach: polskim i angielskim. Działają pod systemami: MS Windows i GNU/Linux (API także z MAC OS). Nie wymagają instalowania (wystarczy rozpakować archiwum i uruchomić program).
Bridge Calculator rozwijany jest w ramach hobby, z nadzieją, że będzie użyteczny. Ponadto, jego silnik projektowany jest na potrzeby pracy naukowej (doktoratu) której celem jest zbadanie różnych algorytmów sztucznej inteligencji pozwalających tworzyć programy grające w gry logiczne z niedoskonałą informacją (na przykładzie gry w brydża). Wyniki prac opublikowano też w artykułach:
- Piotr Beling: Partition Search Revisited IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games, tom 9, numer 1, strony 76-87, 2017, DOI: 10.1109/TCIAIG.2015.2505240
- Piotr Beling: Efektywne rozwiązanie problemu rozgrywki w otwarte karty w brydżu Metody Informatyki Stosowanej 3/2011, strona 5 [PL]
Życzę miłego użytkowania programu,
równocześnie będę wdzięczny za wszelkie uwagi i pomoc,
dr inż. Piotr Beling